top of page
Zoeken
  • Foto van schrijverInterieur by Tess

IKEA HACK ALS PERFECTE TV MEUBEL

Bijgewerkt op: 5 apr. 2021

Al tijden was ik op zoek naar hét perfecte tv meubel. Die moest van mij aan nogal wat eisen voldoen: hangend voor een ruimtelijk effect, veel opbergmogelijkheden (voor onder ander alle spelcomputers, voorraad kaarsjes e.d.…) het moest bij mijn interieur passen en er natuurlijk ook nog eens mooi uitzien!


Zoveel keus Tegenwoordig zijn er zoveel leuke winkels met mooie meubels waar je uit kunt kiezen. Ook Ikea biedt tal van mogelijkheden.Tussen de kant en klare meubels vond ik niet ‘de ware’. Het bekende BESTÅ meubel van Ikea kwam in de buurt maar was het ook niet helemaal. De oplossing Tot mijn zus met dé oplossing kwam. Zij was ook op zoek naar een dergelijk meubel (maar niet als televisiemeubel). Ze vond hem in de keukenkastjes van Ikea. Na wat berekenen en puzzelen is het ons gelukt om er ons perfecte tv meubel van te maken. Zie hier het geweldige eindresultaat:



  1. Waar bestaat het meubel uit? Het meubel bestaat eigenlijk uit boven-keuken(lade)kastjes van Ikea met besteklades. Daar hebben wij er 4 van naast elkaar opgehangen. Daar bovenop een op maat gemaakte eiken plank van 4 meter lang en 5 cm dik. De plank is daarmee 80 cm langer dan het meubel en dat geeft een speels effect. Om de snoeren van de tv en andere apparaten (zo goed als) onzichtbaar erin te verwerken, hebben we op de plek waar de tv staat gaten gemaakt in het Ikea kastje en de eiken plank. (In dat ladekastje hebben we daarom geen besteklade gemaakt)



  1. Mijn voordelen ten opzicht van het BESTÅ meubel De voordelen van dit meubel ten opzicht van het BESTÅ meubel zijn wat mij betreft het volgende: - Door de besteklade heb je net even wat meer opbergmogelijkheden. Ideaal voor het opbergen van bijvoorbeeld tablets of sleutels. Anders heb je vaak loze ruimte bovenin een (diepe) lade; - De lades hebben een soft-close systeem; - Ze hebben geen push-open systeem (lees: vieze-vingers systeem); - Deze lades zijn in 80 cm breed beschikbaar. Het BESTÅ meubel is in maximaal 60 cm uitvoering beschikbaar. Door de bredere lades lijkt onze woonkamer optisch langer en oogt het rustiger; - De buitenzijde ziet er net wat luxer uit, vind ik :-) - De keukenlades zijn beschikbaar in diverse kleuren, een matte en glanzende uitvoering. Wij hebben gekozen voor de wit matte variant. Nadeel: het is prijziger dan het BESTÅ meubel, maar dan heb je wel een eyecatcher in je woonkamer! Wat nog wel handig is om te weten: wij kijken tv via een Coax kabel. Hierdoor hebben wij geen tv ontvanger nodig. Heb je die wel? Dan kun je die natuurlijk naast de tv op de plak neerzetten. Wij hebben wel een spelcomputer in een van de lades. Als we die gebruiken zetten we de lade een stukje open.

  2. Materialen voor 1 lade-element: - Metod bovenkastelement wit, 80 x 37 x 40 cm - Voxtorp ladefront mat wit, 80 x 40 cm - Maximera lade hoog wit, 80 x 37 cm - Maximera lade laag wit, 80 x 37 cm - Utrusta ladefront laag wit, 80 cm

Om het meubel te monteren aan de muur gebruikten wij de bijbehorende METOD ophangrail. Deze is 2 meter lang. Wij gebruikten er 2 voor ons gehele meubel. Je kunt ze op maat zagen.

Wij hebben de onderkant van de lades op 20 cm van de vloer hangen. De eiken plank hebben wij op maat laten maken bij houthandel Van Feij in ’s-Gravendeel. De medewerkers waren erg behulpzaam en namen echt de tijd voor ons. Je mag zelf je gewenste plank uitzoeken. Kortom: een aanrader! Heb je inspiratie opgedaan voor jouw nieuwe tv meubel? Tag mij dan even in het eindresultaat. Ik heb heel erg benieuwd! Op Instagram kan je me hier vinden: Interieur_by_tess Leuk als je me daar gaat volgen!


202.292 weergaven55 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
Post: Blog2_Post
bottom of page